Meningslöst

Jaha, en släng av urinvägsinfektion ska man också få vara med om nu såhär i kaoset av all stress. Kemiprov imorgon, klarar jag godkänt så dör jag av glädje. Allt inom skolan känns just nu så otroligt meningslöst. Jag hittar inte motivationen till att sitta och plugga kemi tex, när fan kommer jag behöva dom kunskaperna i mitt liv? Allmänbildning kanske vissa tänker. Jovisst, kanske finns en liten poäng i det. Men varför får man inte lära sig musik eller teater tex i skolan lika väl som kemi? Nej men juste, det är väl slöseri med tid. Man blir ju inte nog smart av musik. Alla som går estet är ju helt mongo, kan ingenting, fattar ingenting... Till alla er som anser att estet är en dålig linje, med dåliga lärare, med mongo elever, då ska jag berätta för er att ni är så jävla avundsjuka på oss för att vi fått haft tre svin roliga år i skolan medan ni andra suttit och slavat framför skolbänken och läst eran jävla naturkunskap och matte-Ö. Kan folk inte bara inse att vi är inte sämre människor för att vi inte läser natur eller någon annan "smart" linje, (samhälls ingår inte eftersom den linjen klarar vem fan som helst att gå). Alla klarar inte av att bara sitta och plugga hela dagarna, alla är inte duktig i matte, alla förstår inte vad en protolys är, men människor är olika och det är dags att man accepterar det.

För övrigt fyllde mamma år igår, grattis igen kära mamma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0