bustrip with bebbe! ;-**

Jajemen, idag steg jag och jill upp klockan 07.00 för att åka med pappa till kalix:)
Vet inte riktigt vars vi fick den idéen men ja, vi är ju som vi vart!
Så vi följde pappa dit som ändå skulle dit och jobba och sen blev det att åka med han nån timma medan han jobba.
Sen vid halv tolv drog vi till ngn sporthall för att träffa ngn lucas som jillen kände.
Vi satt och snacka med honom ett tag och sen skulle han tbx till skolan.
Då virra jag och jill in oss till stan för att kolla runt lite och käka lite lunch.
Det fick bli frasses! Gode gott var det iallafall!
Sen så gick vi till gallerian och kolla runt, inte spec mkt att se, det var typ tråkiga affärer osv.
Om man tycker att bodens shopping suger så kan jag då säga att kalix är tusen ggr värre! ;D

Sen klockan typ två så kom lucas till stan med hans kompis, hugo typ:)
Då satt vi och snacka på ngt fik i typ nästan två timmar.
Vi satt och vänta på att rasmus skulle sluta skolan, (han har inte lov samtidigt som dom i boden).
Så jaa, det var ju perfekt tillfälle för att fara och kolla hur han bodde osv.
Det var väl mysigt i hans lilla rum, ganska städat faktiskt. (nu vet jag dock inte om han bara städat som ett psyk för att vi skulle komma, men iaf) hah.
Men vi var där i en och en halv timme nästan, sen bar det iväg till coop för att köpa ngt till bussresan hem.
Fick bli en loka och lite choklad.

Bussen gick 19.05 från kalix och beräknades vara framme 20.20 i luleå.
Men det var lite sen, pga vädret i think, så vi var inte där förns typ 20.35.
Då såg vi att det inte gick ngn fucking buss till boden förns 21.15...
Vi ba, YEEEEEEEEES. Typ frysa röven av mig!!
Så det var bara att vänta..
Sen stod det på en annan tavla att den gick 21.00 så vi ba, jaaaaa fan vad tur!
Men du tror det kom ngn bussjävel?! ne, självklart inte..
Så vi fick stå och vänta sammanlagt i 40min på en buss -.- DRYGT!
Kan ju inte säga att vi hade valt helt rätt klädval en dag som denna, men vafan inte trodde jag att man var tvungen att vänta på en buss i 40min...

Nu har vi iaf kommit hem och jag är genomfusen.. Så för min del blir det en bastu nu(y)
Det ska bli otroligt skönt!:)
Sen blir det sängen för att sova gott som faaaaaaaaaan!
Btw, imårn blir det troligtvis klinten med lina!:)
Godnatt, ha det bra!


jillie! (y)
 
Gullepluttis ;-**


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0