heartbreaking

Varför ska man ändras från ett tillfälla till ett annat?
Varför ändrar man personlighet?
Varför känner man inte igen en person längre?
Jag förstår bara inte hur man orkar ändra på sig? Seriöst, va den du är, all the way liksom!
Är man rädd för att andra inte ska tycka om en om man inte är lika ''cool'' som i vännernas närhet?
Jag vill bara ha svar på VARFÖR man inte kan vara samma person hela tiden?
varför spela en roll hela tiden?
Det är helt onödigt, man sårar personer, man tappar vänner, man blir sedd på ett helt annat sätt.
Är det inte jobbigt att behöva ''spela'' en person hela tiden? Att behöva ''byta'' roll beroende på vilka man är med..
Är inte det jobbigt???
Därför hatar jag personer som inte är sig själva och inte vågar stå för den man är!
Visst har man varit en dålig person och man vill ändra på sig så är det en annan sak.
Men att gå ifrån att vara en dag en person när man är med de gänget och en annan när man är med det andra..
det hatar jag! Var er själva för fan!!!!

Folk som faller för grupptryck är ungefär samma sak, man vågar inte ha en egen åsikt?!
men varför? Det är den stora frågan.
Är man rädd, osäker, pressad? Eller vad är det som är fel?
Visst, det kanske är lätt att falla för grupptryck, men helvette, våga ha en egen åsikt! Fall inte med alla andra!
Jag blir bara irriterad och besviken på folk som faller för grupptryck, man ser verkligen hur osäkra dom är.

VÅGA VA ER SJÄLVA OCH SLUTA TA EFTER FOLK!! SKIT I VAD ANDRA SÄGER!


Kommentarer
Postat av: klas-göran

Klokt skrivet dära!

Jag håller helt o hållet med dig, alltså tex det finns människor som ändrar på sig för att dom inte vågar vara sig själv. Lixom hallå? Antagligen så tänker man, jag är mig själv sen får folk gilla det eller inte gilla det!

Jag är den jag vill vara antagligen. annars trivs man ju inte i sig själv.

Måste ju som sagt vara skit jobbigt att spela en annan person när man är med vissa. Teater typ?

Dom som väljer att göra så det är dom som blir kallad falsk i slutändan!



Och dom som faller för grupptrycket är bara fega.

Rädd för att folk ska tycka illa om den..

Haha, men lixom då kan man ju inte skaffa riktiga kompisar, såna som man litar på upp till 100%! såna finner man tyvärr bara om man är sig själv!

Så alla små fjorrisar som säger "syster älskar dig" efter att dom har varit med varann 3 gånger borde tänka om lite ;)



själv har man ju världens mest bästa kompis grupp! Visst? ;) <3<3<3

Jag älskar dig emma!

2009-11-10 @ 18:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0